Trafikalt Grunnkurs

Velkommen til et morsomt og praktisk trafikalt grunnkurs inkludert førstehjelp!

Alle som er under 25 år må ha komplett trafikalt grunnkurs. Dette er det første steget på veien uansett hvilken førerkortklasse man har tenkt til å ta, og du må også ha gjennomført trafikalt grunnkurs før du kan øvelseskjøre, eller starte med kjøring på en trafikkskole.

På Konnerud Trafikkskole ønsker vi at du skal kunne delta på et hyggelig og morsomt trafikalt grunnkurs. Derfor har vi lagt opp til at en av kursdagene er en praktisk utedag hvor elevene skal se hvordan trafikanter samhandler i trafikken. De skal se på rundkjøringer, lyskryss, skilt, feilparkerte biler og andre ting som går igjen gjennom kurset. På førstehjelpsdagen lærer man enkel førstehjelp og tiltak ved trafikkulykker. Hva gjør man først når man kommer til et ulykkessted? Hvordan tar man ansvar, og hva gjør man med de involverte?

NB!:For at kurset skal bli godkjent må man møte opp på alle kursdager. Er du under 18 år er det viktig at du oppgir kontaktinformasjon til dine foresatte i påmeldingen for at den skal være gyldig.

Vi holder også kurs for enkelte grupper så dette ikke skal gå utover f.eks treninger eller andre aktiviteter. Maks anntall elever pr kurs er 16 stk. Ta kontakt for å tilpasse et kurs til ditt lag / gruppetilbud.

• Komplett Trafikalt Grunnkurs ink. førstehjelp  2 600,-

Har du hatt valgfag trafikk på skolen behøves det å ta Trafikant i mørket på en trafikkskole. Dette kan du gjøre hos oss! Prisen for kun trafikant i mørket er 1 850 kr.

.

Er du over 25 år og behøver kun førstehjelpskveld og trafikant i mørket. Da er dette som gjelder for deg:

• Trafikant i mørket                           1 850,-
  • Førstehjelpskurs                                 700,-

Er du over 25 år må du kun ha førstehjelpsdagen og "trafikant i mørket" (mørkekjøringskveld). Du behøver ikke å ha gjennomført dette før du starter på kjøreopplæringen din, men førstehjelpskvelden må være gjennomført før oppkjøring. Dersom du gjennomfører oppkjøringen din i sommerhalvåret, behøver du ikke å ha gjennomført mørkekjøring på forhånd. Den må gjennomføres innen 31.01 påfølgende år. Tar du oppkjøringen din på vinterhalvåret (01.11-14.03) må du ha gjennomført mørkekjøring før oppkjøringen din. Husk å gi beskjed til oss dersom du ikke har gjennomført noe av dette før du starter hos oss.

Dersom du ønsker å melde deg på og er under 18 år, er det fint om du kan oppgi kontaktinformasjon til din foresatt i kommentarfeltet på påmeldingen.

Påmelding

Påmeldingen er bindende, avbesilling av kurs MÅ skje senest 3 virkedager før kursstart. Dette gjelder alle kurs.
Kurs som ikke avbestilles i tide vil bli fakture
rt.

Lag hjemmeside for din bedrift med AFFY