Teoriprøve

Teoriprøve er noe du må ta i de fleste klasser. Vi anbefaler at du starter å lese på teorien så raskt som mulig. Teoriprøven kan avlegges hos Statens Vegvesen tidligst 6 mnd før du fyller alderskravet for klassen. Det eneste unntaktet for dette er når du skal ta moped, for da er teorien en avsluttende prøve. Det betyr at du må være fylt 16 år når du tar teoriprøven for moped. Merk: Dersom du tar teoriprøven uten å få bestått førerprøve kl. B INNEN 3 år, må ny teoriprøve avlegges hos Statens Vegvesen. For Moped er teoriprøven gyldig i 5 år.

Generell info om teoriprøve hos Statens Vegvesen finner du HER.

Prisen for å ta de ulike teoriprøvene hos Statens Vegvesen finner du HER

Tilrettelagt teoriprøve

Dersom du ønsker en tilrettelagt teoriprøve kan dette gjøres hos Statens Vegvesen. Dette må søkes om skriftlig til Statens Vegvesen gjennom et eget skjema. På dette skjemaet må du legge ved dokumentasjon fra eks. fastlegen din på at du behøver tilrettelegging.

Snarvei til informasjon om tilrettelagt teoriprøve, samt søknadsskjema hos Statens Vegvesen, finner du HER.

Statens Vegvesens quiz til klasse B

Hvis du ønsker å teste deg på teoriprøven, har Statens Vegvesen laget en egen quiz med 10 spørsmål og svaralternativer. Spørsmålene er hentet fra basen som lager teoriprøvene.

Teoriprøvequizen til Vegvesenet kan du prøve deg på HER

Lag hjemmeside for din bedrift med AFFY